Handelsbetingelser Hønsehus.dk
Herunder kan du læse vores handelsebetingelser for handel hos Hønsehus.dk. Har du nogen spørgsmål, så er du altid velkommen til at kontakte os på: kontakt@hoensehus.dk.
Betaling
Hønsehus.dk modtager online betalinger med Dankort, Mobilepay, Visa/Dankort.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Hønsehus.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Levering
Leveringstiden for din ordre er 3-8 hverdage.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
N.B! Hvis du ønsker at returnere et købt produkt, så er det VIGTIGT at du først skriver os en email på ovenstående mail-adresse, også vender vi tilbage til dig med mere information. Vi bruger eksterne lagerservices/underleverandør på nogle produkter, hvilket betyder at produktet IKKE skal sendes og returneres til vores virksomhedsadresse. Hvis du sender til vores firmadresse, vil produktet komme retur, så derfor kontakt os venligst først, og vi vil vende tilbage indenfor kort tid 🙂
Digitale varer
Der ydes ikke fortrydelsesret på e-bøger, lydbøger til download, såfremt der er klikket på linket og download er påbegyndt. Er der ikke klikket på linket, tilbyder vi 30 dages returret på digitale varer.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Digitale varer bliver ikke returneret, men gjort utilgængelige for alle parter. Såfremt der er indgået en aftale om, at varen skal retur til Hønsehus.dk, er det Hønsehus.dk’s ansvar at deaktivere den digitale vare.
Tilbagebetaling
Når du fortryder dit køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato hvor på vi har modtaget produktet retur på vores lager.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Hønsehus.dk at vurdere varens stand.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Hønsehus.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Hønsehus.dk dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Hønsehus.dk
Solbakken 206
5330 Munkebo
Mail: kontakt@hoensehus.dk
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
N.B! Hvis du ønsker at returnere et købt produkt, så er det VIGTIGT at du først skriver os en email på ovenstående mail-adresse, også vender vi tilbage til dig med mere information. Vi bruger eksterne lagerservices/underleverandør på nogle produkter, hvilket betyder at produktet IKKE skal sendes og returneres til vores virksomhedsadresse. Hvis du sender til vores firmadresse, vil produktet komme retur, så derfor kontakt os venligst først, og vi vil vende tilbage indenfor kort tid 🙂
Klagemuligheder
Klager over produkter kan sendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
https://kfst.dk/
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
https://ec.europa.eu/
Ved klage skal vores email adresse angives: kontakt@hoensehus.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.